Instagram-mainonta tulee, oletko valmis?

Instagram-mainonnan uudet formaatit

Instagram-mainonta tuli mahdolliseksi 30.9.2015 myös Suomessa. Yhdysvalloissa se on ollut mahdollista jo lähes kaksi vuotta, mutta aluksi vain harvoille ja valituille suuremmille brändeille, sittemmin kaikenkokoisille. Koska kaikki käyttäjät eivät varmasti ota uudistusta vastaan innoissaan, Instagram on panostanut vahvasti mainonnan kehittämiseen ja testaamiseen. Yhteistyössä eri kokoisten yritysten kanssa se on kehittänyt mainosmuotoja, tavoitteena tehdä niistä mahdollisimman vähän käyttäjiä ärsyttäviä.

Instagramilla on tällä hetkellä yli 400 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti ja määrä kasvaa koko ajan. Se myös sitouttaa käyttäjät paremmin kuin Facebook tai Twitter. Siksi erityisesti visuaalisten brändien kannattaa pohtia, miten he voivat hyödyntää Instagramia markkinoinnissaan.

Mainonnan hallinnoimisessa, mittaamisessa ja kohdentamisessa käytetään Facebookin mainontatyökaluja. Uusia mainosmuotoja ovat pidemmät, 30 sekuntia kestävät videot, sekä neljän kuvan karusellit, joiden avulla brändit pystyvät paremmin kertomaan tarinansa. Kuvapostauksiin on nyt mahdollista liittää Call to Action -painike. Toimintakutsun myötä yritys voi linkittää haluamansa kohteen suoraan postaukseen, mikä ei aiemmin ollut mahdollista. Hiljattain lisätyt pysty- ja vaakakuvaformaatit ovat myös mukava lisä palettiin.

Jos kaipaat apua mainonnan suunnitteluun ja toteuttamiseen, voit ottaa yhteyttä myös meihin.